Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

• Denne begivenhed er allerede afholdt.

Beerduck 2023 – klubbens officielle hulspilsturnering

15. april 2023 - 8. oktober 2023

Så er vi klar til BeerDuck igen. Som noget nyt spilles der i år i puljespil med 4 deltagere i hver pulje inden knockoutkampene, derudover ændres turneringen til kun at have en vinderside, med andre ord så forsvinder tabersiden, men til gengæld får alle mindst 3 kampe i puljespillet. Der vil være præmier til nr. 1 og nr. 2 i årets BeerDuck. Lodtrækningen til puljespillet vil blive sendt live på klubbens Facebookside.

Alle kampe afvikles med 3/4-del handicap og som hulspil uden øvre grænse for antal slag – dvs. at et hul f. eks. kan vindes med 10 slag mod 11 slag. Antallet af tildelte slag for spilleren med laveste hcp. trækkes fra modstanderens tildelte slag, således at spilleren med laveste hcp. spiller med 0 (nul) tildelte slag. Hvis kampen er lige efter hul 18 spilles der videre på hul 1, hul 2 osv. Indtil kampen er afgjort, tildelte slag anvendes ikke fra hul 19 og frem.

Alle der deltager er sikret 3 kampe i indledende pulje. Alle der bliver enten nr. 1 eller nr. 2 i puljen er sikret videre deltagelse til knockoutfasen, de bedste 3ere på tværs af alle puljer går ligeledes videre til knockoutkampene. Antallet af 3ere som går videre er afhængig af det samlede deltagerantal, dog satser vi på at der går 32 spillere videre til knockoutkampene, skulle der mod forventning være et lavt antal deltagere, vil der givetvis kun være 16 spillere i knockoutfasen.

Inden knockoutkampene skal afgøres, vil alle spillere blive seedet ud fra placeringen i puljerne.

Det er op til de enkelte spillere at få aftalt tidspunkt for afvikling af kampene, og det er altid spilleren som står først eller øverst i kampen der er ansvarlig for at tage kontakt. Aflyses det aftalte tidspunkt af en af spillerne, og kan der ikke findes en ny dato inden for fristen, taber den spiller, der har aflyst. Kan der ikke skaffes enighed om en spilledato, afgøres matchen af turneringsudvalget ved lodtrækning efter sidste dato i runden. Matcher skal spilles senest på rundens slutdato.

Runder:
Puljespil skal være afviklet inden den 18. juni
1. knockoutrunde skal være afviklet inden den 16. juli
2. knockoutrunde skal være afviklet inden den 13. august
Kvartfinalerne skal være afviklet inden den 3. september
Semifinalerne skal være afviklet inden den 17. september
Finalen skal være afviklet inden den 8. oktober

Tilmeldingsfrist: 11-04-2023 i Golfbox.

Tilmelding BeerDuck hulspilsturnering
Turneringsleder: